lördag 30 augusti 2008

hästar...

Nu har jag inte bloggat här på ett tag... Jag har varit dålig på det på andra bloggen med...

Jag har dragit av sko från stoet... Hon har tappat skor två gånger på bara ett par dagar. Det är en ny hovslagare och hon klagar på hovkvaliten. När jag drog av den andra bakhoven såg jag att hoven var torr... TIPS?! Olja? Salva? trätjära? Jag vet ju att jag har tjärat hovar innan men det var mer för att hålla fukt UTE... Nu ska vi se om hon kan gå barfota bak... Har itne gjort det sen "stenåldern" så det tar nog något år innan hovarna vant sig helt...

Sedan tycker jag det är trist att se att hästarna inte har saltsten i hagen. Ett kort tag tyckte jag att valacken såg finare ut i hullet när de hade fått saltsten men nu vet jag inte. Är det slumpen eller har han saltbrist? Sätter det sig på pälsen????

Inga kommentarer: