söndag 15 februari 2009

Världen är bra liten

Om och om igen blir jag påmind av detta. Även idag!

När jag är och rider brukar jag rida förbi en liten ponny i en hage. Varje gång tycker jag att hon har ett vackert litet huvud och funderar på om hon har Garvis i sig eller åtminstone Bartje van Bergharen... Lite "skadad" är jag... *Fniss*

Vi har flera gånger stannat och pratat med ägaren men idag pratade vi mer. Hon berättade att den lilla ponnyn hade blivit tjuvbetäckt och att förra ägaren köpte henne högdräktig utan att veta något. Jag kunde inte låta bli att fråga HAR NI KÖPT DEN I HYSSNA!? Men åååååååååååååååååååååh!!! Jag var med när hon fölade ju!!! SKITHÄFTIGT!!! Jag som flera gånger funderat på hur det gick med både stoet och fölet... Nu vet jag iaf var stoet är!! Jag hade "jour" då jag sagt att jag kunde komma ut när som helst... de fick mitt nummer (jag kände dem inte men deras bekanta bodde grannar med mig) och jag sa att fölet kommer INOM ett par dagar!!! Det tog inte några dagar ens... Det blev samma natt! Om jag inte minns fel så blev det ett rödskäckigt hingstföl.

Nu ska jag försöka hålla utskik efter vagn och sele i stl liten SH. Stoet är ca 86 cm så precis vid gränsen till mini... Jag ska också se vad jag själv har i källarn...

Inga kommentarer: