måndag 1 december 2008

svart katt?

Vi har funderat ganska länge på att skaffa katt... Nu när vi passat katt så känns det mer "okej" än tidigare... Visst saknar vi djur att gosa med...

Jag har tyckt att för att ha sällskapsdjur bör man inte vara ifrån hemmet på heltid... Särskilt gäller det hund! Men även som jag haft det med yngel som ska matas minst tre gånger om dagen så krävs det att man inte har så mycket annat att göra än att åka hem efter jobbet...

MEN katt... Jag har blandade känslor för det för jag ser katter som så olika individer... de har sin låda att göra sina behov i och matskålar med torrfoder kan stå framme och en skål vatten... Jag märker det särskilt på min son att han saknar katt... (eller hund) men att skaffa hund är inte aktuellt, vi har inte tiden!!! Men har vi det för KATT???

Inga kommentarer: