måndag 11 januari 2010

KAXINA TILL SALU!!!


Jag fick mail från Kaxina ägare...
jag vill att hon kommer till någon som har tiden/kunskapen att träna henne, hon är ju rädd för vagnen och jag är alltid själv och hon behöver minst två med sig.. en som tömkör och en som går bredvid henne, hon har full respekt för mig och jag har lärt henne från början att hon ska gå bakom mig, så när jag tömkör henne själv så vill hon hela tiden vända till mig.. jag har funderat länge och jag vet fortfarande inte hur jag ska göra, men dyker rätt köpare upp så blir det nog så att jag säljer henne.. jag skulle gärna se att hon kom till någon som vill ställa ut henne och avla på henne, jag är ju tyvärr inte så intresserad av avel, jag har såå svårt att sälja fölen!

Här kan du se hur hon såg ut som 1-åring!
stammen kan du se här...

Jag tycker att hon helt klart ska visas till sommaren!!! Hon är brun som ni ser efter sin pappa. Mamma är svartskäck... Även kort på hennes svarta helsyster...

Inga kommentarer: