onsdag 6 januari 2010

snö, hundar, hästar, katter

Det har snöat en del här nu... Det plogas för fullt. Men ändå tyckte jag det var skönare ute när det var några grader kallare. VARFÖR? Jo för det blåste inte som det gör nu...

Jag har suttit och flyttat en massa kort från hårdisken och flera cd-skivor. Många kort på barnen och djuren. Jag har stått som registrerad ägare till 28 hästar, två katter och jag tror 14 hundar. Hu vad mycket det blir... Sedan har jag ju haft "äagarnasvar" för några ytterligare djur men som jag inte varit REGISTRERAD ägare till så som Lecina, Findus, Blåskägg, Taggis, Jocke, Pigge och Sigge osv. Men Siri och Sessan var ju chipmärkta så de var jag ju registrerade ägare till...

Sedan tycker jag väl inte det är helt riktigt att jag ska kalla mig för "uppfödare" av Kacandra om jag inte är det till Fabian... Fabian skulle jag vilja sett mer av. Med en mamma och en pappa som kompletterade varadra så "borde" han blivit fin, men han ärvde nog sina nackdelar både från mamma och pappa... :-S När jag sitter här så funderar jag också om hur en avkomma till Fia och Xtan skulle sett ut. Båda hade liknade modell med samma fördelar och nackdelar. Men med hennes avkommestatistik var det nog inte värt det. Jag gjorde nog rätt val iaf...

De finaste tycker jag ändå att Xtans och Beas båda avkommor har blivit... Visserligen kanske inte riktigt korrekt "modell" men med goda rörelser och med rik behåring. Ja Highballs avkomma gillar jag ju med rent exteriört. Lite stolt är jag också för Harald och Snällas avkommor. Jag har bara fem kvar men jag tycker ändå de är fina. En besvikelse och sorg var Kaxandro.

Inga kommentarer: