torsdag 21 januari 2010

snö snö snö och yngel

Idag har det snöat igen. Inget som jag egentigen har något emot. Hellre det än fuktigt och 2 minus så jag måste skrapa hård is från bilrutorna...

Nu har jag släppt över ALLA ynglena till stora akvariet. Men deras mamma ser så tjock ut så de får väl snart småsyskon...

Vad ska jag göra med de två kampfiskhanarna (bröder)? Den ena kan jag kanske byta/ge bort men den andra simmar konstigt... En av honorna är riktigt fin så jag funderar på om det inte skulle vara kul med en kull efter henne men då måste jag hitta en annan hane och bli av med de två jag har... En annan sak jag funderar på är att skaffa en ny svärdbärarhane, men i affären jag var häromdagen fanns BARA wagtail. Jag vill INTE ha det! Jag vill ha helröd eller allra helst grön!

Inga kommentarer: