måndag 9 augusti 2010

buskar, hästar, fiskar mm

Topiary!!! Snacka om välklippta buskar!!!!

I GP (start 31/7) är en "följetång" om hästars utevistelse... Jag vet vad jag tycker men samtidigt har jag en viss förståelse för de som tänker och tycker annorlunda. Jag har haft en häst som frös ute. Samtidigt hade jag en ponny som tyckte det var för varmt att stå inne (under vinterhalvåret och med vinterpäls). Den situationen var inte så enkel. Men när någon hävdar att det är SKADLIGT för hästarna att vara ute så undrar jag hur aveln gått till när hästar inte längre klarar av att vistas utomhus några timmar varje dag... Visserligen så har jag haft en häst som halkade på ALLT! Ja, han halkade ju självklart när det var halt ute men han halkade även när det var helt ren och torr asfalt. Men han var var väl inte avlad och tränad för det utan att springa runt runt på en oval sandbana... Men han varju uta varje dag ändå men kanske inte lika mycket när han frös. Ska vi själva låta bli att gå ut om det blåser lite, är snö ute eller om det regnar?

Ynglena växer... nu har jag även fått förfrågan att ta över några bekantas fiskar... Rent teoretiskt skulle de fungera med mina egna. Två av deras är dessutom mormor och morfar till mina yngel... Ja just det! Hm... Då får jag nog hitta en lösning på det... De tycker inte om sin svärson...

Inga kommentarer: