torsdag 19 augusti 2010

Svärsonen vill sätta svärfar på plats och skydda sin fru mot incest


Idag har jag varit hos MMMM. Fick med mig en del därifrån.

4 sebrafiskar (en ser inte normal ut = smal, är inte med i gruppen osv)
2 neontetror (eller heter det kardinal när de är röda hela vägen? Jag lär mig aldrig det...)
3 platy: en mörkröd hane, en röd hona med svarta kanter på stjärtfenan och en röd hane också med svarta kanter på stjärfenan.
1 pansarmal
1 wagtailsvärdbärarhane (far till min hona och morfar till alla mina yngel)

Och innan hade jag:
2 kampfiskhonor, systrar och födda hos mig (hanen borta)
1 pansarmal
1 wagtailsvärdbärarhona (dotter till MMMM´s hane och mor till ca hälften av ynglena) född hos mig
1 röd svärdbärarhane (far till alla mina yngel)
och ca 40 (oräkneligt) svärdbäraryngel, både wagtail och enfärgade.

Inga kommentarer: